Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

Ο «αμαξιτός Δρόμος» Μυτιληνιών
Χωματόδρομος όπως τον ζήσανε οι παλιότεροι,σε μια εποχή
που τα αυτοκίνητα ηταν πολυτέλεια .τρια -τεσσερα Ταξί το λεωφορείο
του Αρίσταρχου Φραγκούλη και το φορτηγό"νταβάρα"του Καπενεκά



Επί τέλους άρχισε η επισκευή του κεντρικού δρόμου Μυτιληνιών , ..

Για αρκετά χρόνια γίνονταν η συζήτηση ,προγραμματίζονταν, αλλά δεν ξεκινούσε… τώρα φαίνεται τελικά ότι θα γίνει και ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες σε τμήματα πλευρικών δρόμων με την εγκατάσταση αποχέτευσης –ύδρευσης που θα ολοκληρωθεί στη συνέχεια και στον κυρίως δρόμο.

Το πρόγραμμα εργασιών που κυκλοφόρησε και σε δελτίο τύπου του δήμου ,προβλέπει ότι μέχρι τις 10 Απριλίου θα γίνουν εργασίες σε πλευρικούς δρόμους και σε τμήμα του κεντρικού από ηλεκτρολογείο Τσιρίγου μέχρι συνεργείο Σωτηρόπουλου ,για να λειτουργήσει στην συνέχεια ως παρακαμπτήριος δρόμος προς μεσόκοπο – Βαθύ- χώρα -Πυθαγόρειο ,εξυπηρετώντας την συγκοινωνία λεωφορείων ,αλλα και φορτηγά κ.λ.π.

Ως Παρακαμπτήριοι δρόμοι για μικρά αυτοκίνητα προσφέρονται ο δρόμος από νεκροταφείο μέχρι την μικρή αγία τριάδα και για όλα τα αυτοκίνητα ο παρακαμπτήριος από παλιό στρατόπεδο ,ραμπαηδονη γήπεδο προς Χώρα και Βαθύ.

Σίγουρα θα υπάρξουν δυσκολίες στην τοπική μετακίνηση και στην τοπική αγορά ,όμως θα πρέπει να δείξουν κατανόηση και υπομονή οι πολίτες των Μυτιληνιών .Κατανόηση θα πρέπει να δείξουν και οι υπεύθυνοι του έργου, Δήμος και εργολάβος και να φροντίσουν μέσα στις συμφωνημένες ημερομηνίες να ολοκληρωθούν οι εργασίες δηλαδή απ΄τις 10 Απριλίου μέχρι τις 31 Μαΐου.

Είναι και μια ευκαιρία, για όσους «αγνοούν» την ύπαρξη των χώρων στάθμευσης και σταθμεύουν στον κεντρικό δρόμο ,να τους γνωρίσουν και ίσως μετά την αποπεράτωση του έργου να τους έχει μείνει η συνήθεια και να αποσυμφορηθεί ο κεντρικός δρόμος απ΄την στάθμευση των αυτοκίνητων που μόνο ζημιά και προβλήματα δημιουργεί στην κωμόπολη των Μυτιληνιών.

Το πρόγραμμα εργασιών προβλέπει την αντικατάσταση αποχέτευσης σε όσα σημεία δεν έχουν τοποθετηθεί πλαστικοί σωλήνες ,και την αντικατάσταση των οικιακών παροχών ύδρευσης ,με σύνδεση στους κεντρικούς αγωγούς ύδρευσης που έχουν αντικατασταθεί και βρίσκονται σε αναμονή πάνω από δέκα χρόνια .

Για την ιστορία πρέπει να τονισθεί ότι η ασφαλτόστρωση του κεντρικού δρόμου όπως και ο περιφερειακός προς Βαθύ –Χώρα κ.λπ. έγινε πριν 40 χρόνια το 1967. Μέχρι τότε όλοι οι δρόμοι ήταν χωματόδρομοι ή καλλίτερα σκυροστρωμένοι και φυσικά και ο κεντρικός «αμαξιτός» όπως τον ονόμαζαν, από τότε που πρωτοκατασκευάστηκε το 1872..

Ηταν η εποχή που ο δρόμος αυτός κάθε Κυριακή «στολίζονταν» με όλα τα χρώματα των κουστουμιών και των φορεμάτων των περιπατητών .Ο κυριακάτικος περίπατος ,το «νυφοπάζαρο» που θα λέγαμε σήμερα ,ήταν θεσμός και πολλές φορές ο κόσμος αψηφούσε τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες κι΄ύστερα πολλοί κατέληγαν στο σινεμά ή στην καφετέρια του Βαμβακά κι άν ήταν καλοκαίρι, στην πλατεία στην εξέδρα ,στου «Ποντικάκι» ,στο Πανόραμα και όπου αλλού υπήρχαν πεχνιδιατόροι και διασκέδαση..

Κάθε δρόμος έχει την δική του ιστορία κιάν μπορούσε κάποιος να την αποτυπώσει σε χαρτί θα χρειάζονταν αρκετοί τόμοι .Χιλιάδες κόσμου τον περπάτησαν ,πολλά ειπώθηκαν και πολλά γίνανε στα χρόνια που πέρασαν . Σήμερα η ιστορία του δρόμου σταμάτησε, παρκαρισμένη κι αυτή σε μια άκρη όπως τα αυτοκίνητα ,που τον κατέλαβαν … .

Η ύπαρξη ενός παρακαμπτηρίου που εδώ και είκοσι χρόνια έχει μείνει σε μελέτες στα χαρτιά ,είναι επιτακτική ανάγκη και όποια μελέτη κι άν εφαρμοστεί ,απ΄τις υπάρχουσες ,σίγουρα θα δώσει λύση και θα διευκολύνει την μετακίνηση τόσο των ντόπιων όσο και των περαστικών .Ίσως έτσι ξαναβρεί και ο «αμαξιτός» δρόμος , κάτι απ΄την παλιά κυριακάτικη ομορφιά του …